Zakelijke klant lijkt steeds meer op consument

‘Sterke groei e-commerce zet door’, ‘Nederlanders kopen 23% meer online’ en ‘Omzet van pakketjes uit online verkoop PostNL steeg naar 36 procent’. Een paar koppen uit de media, die de florerende consumentenhandel via internet onderbouwen. Maar ook in de zakelijke dienstverlening zie ik hierin een flinke groei. Daar speelt Gom op in.

We hebben de afgelopen jaren een aantal nieuwe concepten in de markt gezet. Directschoon is een goed bijvoorbeeld van een professionele schoonmaakdienst die bedrijven naar eigen wens en behoefte online kunnen inplannen. In ‘Mijn Directschoon’ logt de klant in en kruist aan welke schoonmaakdiensten hij geleverd wil hebben en wanneer. Daardoor krijgt hij precies díe dienst, die hij nodig heeft en betaalt hij nooit teveel. Snelheid, transparantie, gemak, flexibiliteit en een lage prijs, zijn doorslaggevende factoren voor de klant.
 
Deze factoren zijn ook de onderleggers voor de successen van Coolblue, Zalando en PostNL. Gom heeft de missie om iedereen blij te maken met schoon. Daarvoor is het essentieel om zo dicht mogelijk op de huid van de klant zitten. Om het de klant zo gemakkelijk mogelijk te maken en onze diensten zoveel mogelijk te personaliseren, hebben we gekozen voor een sectorgerichte aanpak. Immers, de foodsector is de onderwijssector niet en een ziekenhuis is geen kantoor. Onze klanten waarderen deze sectorgerichte aanpak en online-mogelijkheden.
 
Een voorbeeld van deze waardering is een trainingsbureau dat hun ruimtes wisselend gebruikt. Zij geven aan dat de korte lijnen van Directschoon en de snelle online communicatie voor hen goed werkt. Ook een andere klant - een keukencentrum - is positief over Directschoon en merkt dat alles nu veel sneller en gemakkelijker gaat en dat het ook nog eens goedkoper is. Met Directschoon maakt Gom een einde aan het inspreken van voicemails en terugbelverzoeken en is een centrale online klantenservice altijd bereikbaar. En als het alsnog offline nodig is, staan we de mensen graag te woord om verdere wensen te realiseren.
 
Een facilitaire dienst wordt steeds meer een product en de zakelijke klant gedraagt zich steeds vaker als een consument, die zijn zaken in toenemende mate online wil regelen. Ik ben benieuwd met hoeveel procent onze online-diensten over een jaar zijn toegenomen.
 
 
Bart van Tiggelen, manager business development

- 21 december 2017 -

Gerelateerde artikelen

Door facilitaironline.nl te bezoeken accepteert u het gebruik van cookies. Lees meer over cookies.

Deze melding niet meer tonen