Hostmanship en de Code Verantwoordelijk Marktgedrag

Hostmanship kan de meerwaarde bieden die opdrachtgevers in toenemende mate wensen. Zeker als er sprake is van dagschoonmaak of als schoonmakers actief zijn op locaties waar Het Nieuwe Werken is ingevoerd. Maar ook bij meer traditionele locaties kan hostmanship in belangrijke mate kwaliteitsverhogend werken. Hostmanship betekent immers dat medewerkers zich (onder meer) gastvrij opstellen, verder kijken dan alleen hun specifieke taken en hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Dat past ook nog eens uitstekend bij de uitgangspunten van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. Ook gerenommeerde opdrachtgevers zien dat. Dankzij hostmanship is het dus mogelijk een belangrijke meerwaarde bieden én een goede invulling geven aan de Code. Iedereen profiteert daarvan.

Een nieuwe dimensie in dienstverlening
Hostmanship geeft dienstverlening een nieuwe dimensie. De basis daarvoor is in 2002 gelegd met het boek ‘Hostmanship, the art of making people feel welcome’ van de Noor Jan Gunnarsson. Uitgangspunt van dat boek is dat relaties, bezoekers én eigen medewerkers zich willen kunnen identificeren met een bedrijf. Producten en diensten kunnen vaak het verschil niet maken, maar organisaties kunnen wel onderscheid leveren in de wijze hoe ze deze producten en diensten aan de man brengen. Het wordt ook wel de zachte kant van de dienstverlening genoemd, en het is een kant die steeds belangrijker wordt. Ook in de facilitaire dienstverlening. Opdrachtgevers vragen niet uitsluitend meer om concrete en kwantitatief meetbare prestaties, maar willen ook dat er een goede beleving is van de dienstverlening.

[.....]

Download het hele whitepaper 'Hostmanship en de Code Verantwoordelijk Marktgedrag'

Gerelateerde artikelen

Door facilitaironline.nl te bezoeken accepteert u het gebruik van cookies. Lees meer over cookies.

Deze melding niet meer tonen