Het recept voor succesvolle outsourcing

In deze whitepaper beschrijven we een aantal zaken waar bedrijven rekening mee moeten houden als ze het outsourcen van activiteiten – en mensen - overwegen. Juist de niet-juridische aspecten kunnen het slagen van de overgang maken of breken.
We gaan hierin uit van een aantal bestaande casussen, waarin een volledige facilitaire afdeling werd overgenomen en ondergebracht bij de nieuwe werkgever. Volgens de wet was er sprake van ‘overgang van onderneming’. Dat betekent dat de medewerkers in beginsel met behoud van alle rechten en plichten in dienst treden bij de verkrijgende partij. Al deze casussen leidden tot succes. Zo was er sprake van:
  • Een zeer tevreden opdrachtgever die zich beter kon richten op de kernactiviteit
  • Zeer tevreden gebruikers, die hoge kwaliteit ervaren
  • Zeer gemotiveerde medewerkers
  • Een maatwerkoplossing met flexibiliteit
  • Een echt partnership tussen opdrachtgever en opdrachtnemer

Gerelateerde artikelen

Door facilitaironline.nl te bezoeken accepteert u het gebruik van cookies. Lees meer over cookies.

Deze melding niet meer tonen