Blog | Klanten willen (weer) als individu gezien worden

Al jaren is personalisatie een trend. Online je eigen schoenen ontwerpen bij Nike (sinds 1999!). Starbucks die je naam op je beker koffie schrijft. Spotify Discover weekly, afgestemd op jouw voorkeur en luistergedrag. Door technologie kunnen we producten optimaal afstemmen op de behoefte van de klant.

De nieuwste trend: segment of one. De wens van de klant om als individu gezien te worden.

De technologie om op het gedrag van die ene consument in te kunnen spelen, ontwikkelt zich elke dag verder. Expedia laat je in een filmpje zien wat je allemaal kunt doen tijdens je vakantie op Hawaï. Als je facial tracking via je camera toestaat, gebruikt Expedia die om je emoties te herkennen bij de verschillende beelden. Je krijgt dan een persoonlijk reisschema aangeboden op basis van je voorkeuren.

De make-up app van Smashbox doet hetzelfde, maar dan verweven in hun service. Via augmented reality probeer je hun make-up op je eigen gezicht. Via jouw eigen camera…

  • analyseert de app je gezichtstrekken en je huidtype
  • herkent de app jouw emoties via eye gaze tracking
  • toont de app een ‘meer details’-knop als je ergens interesse in toont
  • leert Smashbox van jouw ‘gaze based’-analytics
  • past Smashbox zijn marketing aan jou aan op basis van jouw voorkeuren

Dit levert hen een 27 procent hogere conversieratio op.

Of wat te denken van wijnen die op basis van je eigen DNA-profiel geselecteerd en aangeboden worden? Of een zelfhulp app waarmee je je eigen targets stelt en jezelf daaraan herinnert. Dingen als meer water drinken, je tanden poetsen, of iets goeds doen voor een ander. De taal is persoonlijk, motiverend en vriendelijk.

Voice-enabled internet, da’s pas service

De combinatie van spraakherkenning en internet of things gaat veel veranderen. Je telefoon, computer of high-tech apparaat dat tegen je praat, jou vragen stelt en zo steeds slimmer wordt. Die telefoontjes voor je kan afhandelen, je eraan herinnert een paraplu mee te nemen omdat het regent en jij niet nat wil worden.

Klinkt ideaal en sluit helemaal aan bij de trends. Bekijk vooral eens de 6-minuten durende film Our Friends Electric | A short film by Superflux and Mozilla. Een voice-enabled internet of things gaat zorgen voor een gigantische ontwikkeling in gebruikersbeleving. Het zal een revolutie in user experience ontketenen.

- 26 oktober 2017 -

Gerelateerde artikelen

Door facilitaironline.nl te bezoeken accepteert u het gebruik van cookies. Lees meer over cookies.

Deze melding niet meer tonen