Gom Meewerkmomenten

Hoe is het om als algemeen directeur een wasruimte bij een importeur van groente en fruit te reinigen? En hoe is het om als manager een toiletgroep in een congrescentrum binnen de beschikbare tijd schoon te maken? Best zwaar, zo ondervonden meer dan twintig Gom-directeuren en -managers onlangs aan den lijve...

Hoe groter je als schoonmaakbedrijf wordt, hoe belangrijker het is om te weten wat er zich op de werkvloer afspeelt. Daar zijn we bij Gom Schoonhouden van doordrongen. Een van de manieren om beter in contact te komen én te blijven met onze medewerkers, klanten, prospects en intermediairs, zijn onze meewerkmomenten.

Albert van der Meulen, algemeen directeur Gom
Albert van der Meulen (algemeen directeur Gom) tijdens zijn bezoek Nature's Pride in Maasdijk

Handen uit de mouwen

Managers en directeuren konden zich via een e-mail inschrijven bij een van de geselecteerde Gom-projecten. 'Dat is op grote schaal gebeurd', zegt algemeen directeur Albert Van der Meulen. 'Door deze meewerkmomenten gaan we ook in gesprek met onze medewerkers. Zij kunnen knelpunten aangeven en andere aandachtspunten bespreekbaar maken. Zo krijgen we een betere indruk van wat er speelt. Overigens niet alleen bij onze medewerkers maar ook bij onze klanten, met wie we ook even op een andere dan de gebruikelijke manier in contact komen. Bovendien tonen we onze betrokkenheid. Van alle deelnemers hoor ik dat medewerkers - en onze klanten - het erg waarderen dat managers en directeuren hun gezicht laten zien. Maar dat niet alleen, we steken ook onze handen uit de mouwen!'

Respect

Van der Meulen hielp zelf mee om de entree en de wasruimten bij Nature's Pride in Maasdijk schoon te maken. 'Ik was onder de indruk van het enthousiasme en de trots waarmee onze medewerkers het werk uitvoeren. Het was een leuke en leerzame dag.' Ook de reacties van andere Gom-directeuren en -managers hebben dezelfde strekking. Wat zij ook vaak in hun reactie lieten blijken, is respect en waardering voor het werk. Dat moet gebeuren volgens de voorschriften en kwaliteitseisen van de klant, is fysiek zwaar en moet binnen een bepaald tijdsbestek af zijn.'

ad van poppel
Ad van Poppel, directeur kwaliteitszorg

Ad van Poppel, directeur kwaliteitszorg schoonhouden, werkte mee in het Gom-team bij Walibi. 'Wat een geoliede machine is het hier. De sfeer is gezellig en een ieder weet duidelijk wat de taken zijn. Een hele professionele uitstraling en een gestructureerde  aanpak. Eerst goed kijken naar de vervuiling omdat die per huisje sterk kan verschillen. Vervolgens het werk indelen en aan de slag. Ik moet zeggen dat het aanpoten was.'

Patrick Rosengarten, directeur monitoring & control, werkte mee in het Gom-team bij Bouw & Infra Park te Harderwijk: 'Samen alle kamers schoon, netjes en volgens strakke procedures opgeleverd. Dus iedere handdoek weer op de juiste plek gehangen en de verwarming terug naar stand 3. Vervolgens een rondleiding gehad langs de opleidingslokalen van de ambulance-opleiding. Best lastig schoonhouden met nep bloed op de banken. Ook nog twee klanten kunnen spreken over onze dienstverlening. Erg leerzame dag.'

jacqueline bakker
Gom-team collega's en Jacqueline Bakker

Jacqueline Bakker, commercieel directeur, werkte mee in het Gom-team bij Stadsschouwburg Utrecht: 'Ik ben zeer trots op het team dat hier staat en het zware en goede werk dat zij hier altijd doen. Kasim heeft mij uitgelegd hoe ergonomisch met de rugstofzuiger te werken en samen hebben we twee theaterzalen, het restaurant en vele gangen schoongemaakt.'

Jolijn van den Hengel, manager bid- en tenderteam, werkte mee in het Gom-team bij de Universiteit van Tilburg: 'Ik maak een diepe buiging voor de medewerkers die dagelijks om 06.15 uur starten en er zo voor zorgen dat de studenten om 08.30 uur in een schone collegezaal terecht kunnen.'

Perry van Gils, accountdirecteur, werkte mee in het Gom-team bij de Universiteit van Tilburg: 'Meerdere collegezalen en toiletgroepen schoongemaakt. Wat mij is opgevallen, is dat er goed gekeken wordt wat er gedaan moet worden, kijken-denken-doen. Het is hard werken maar met veel enthousiasme, 100% inzet en betrokkenheid.'

Michel van den Berg, districtsdirecteur Zuid-Holland
Michel van den Berg, districtsdirecteur Zuid-Holland

Michel van den Berg, districtsdirecteur Zuid-Holland, werkte mee in het Gom-team bij Walibi: 'Je merkt goed dat de huurders van een huisje toch iets anders omspringen met hun gehuurde huisje dan thuis met hun eigen huis. Na een half uurtje stond het zweet me al letterlijk op het voorhoofd. Je merkt toch dat je een schoonmaakprofessional moet zijn om dagelijks dit hoge tempo te kunnen halen.'

Aura Groen, directeur HR, werkte mee in het Gom-team bij Pathé Arena te Amsterdam: 'Om 07.00 uur stond ik de grootste zaal van de Arena te stofzuigen. Ik heb nog nooit zoveel M&M's en popcorn op de grond gezien. Daarna de toiletgroep schoongemaakt en vingertasten op de vele ramen weggehaald. Uiteraard waren de schoonmakers veel sneller dan ik.'

Paul Tuerlings, manager corporate sales
Paul Tuerlings, manager corporate sales

Paul Tuerlings, manager corporate sales, werkte mee in het Gom-team bij IHC Merwede. 'Ik heb het sanitair in de schepenhal en het kantoorgedeelte onder handen genomen. Wat mij opviel, is de vriendelijkheid en openheid van de medewerkers van IHC richting onze medewerkster. Ook de betrokkenheid en de wil om de schoonmaak goed uit te voeren, was groot. Het is hard werken om de taken binnen bepaalde tijd af te ronden.'

Peter Hoeijmans, business-unitdirecteur GSR/Food
Peter Hoeijmans, business-unitdirecteur GSR/Food

Peter Hoeijmans, business-unitdirecteur GSR/Food, werkte mee in het Gom-team bij AxionContinu Voorhoevehuis te Utrecht: 'Ik heb een dieptereiniging van het sanitair uitgevoerd bij dit woonzorgcentrum. Het was goed om te zien hoe onze mensen naast de kwaliteit van het werk ook rekening hielden met de bewoners van dit woonzorgcentrum.'

Roland Verwaal, operationeel manager GSR, werkte mee in het Gom-team bij Atradius te Amsterdam: 'Heb daar binnen- en separatieglas gewassen. In de kleine entree met veel glas, bestuurde een collega een grote hoogwerker op zeer vakkundige manier. Om met zo'n groot ding in een ruimte manoeuvreren zonder schade aan vloeren en wanden aan te brengen: een knap staaltje werk. Ik merkte na verloop van tijd dat het toch wel een vak apart is en dat er lichamelijk veel van je wordt gevraagd.'

Marloes Ouwerkerk, manager HR

Marloes Ouwerkerk, manager HR, werkte mee in het Gom-team van GSR Openbare Ruimte: 'Het team heeft mij alle facetten van het schoonmaken van trappenhuizen laten zien en de bijbehorende administratieve werkzaamheden. Wat mij vooral opviel, is de betrokkenheid bij het werk en de expertise van de heren.'



Barry van de Velde, senior accountmanager
Barry van de Velde, senior accountmanager

Barry van de Velde, senior accountmanager, werkte mee in het Gom-team bij Defensie te Gilze Rijen: 'Na de enthousiast en hartelijke ontvangst onder leiding van Monique de sanitaire en kleedruimten in een hangar schoongemaakt. Daarna de legeringsruimten met Linda. Mooi om te zien dat beide dames een enorm verantwoordelijkheidsgevoel hebben, zich echt eigenaar voelen van het gebouw. Dat zie je ook terug in reacties van Defensiepersoneel, de begroetingen zijn oprecht en gemeend.

Gerelateerde artikelen

Door facilitaironline.nl te bezoeken accepteert u het gebruik van cookies. Lees meer over cookies.

Deze melding niet meer tonen