Breijer ziet WoonInvest én bewoners als klant

WoonInvest is een woningcorporatie met woningbezit in Leidschendam-Voorburg en in de Haagse wijken Wateringse Veld, Leidschenveen, Escamp, Mariahoeve en Scheveningen. De woningcorporatie wil zorgen voor goede en betaalbare huisvesting voor mensen met een laag inkomen en voor kwetsbare groepen die niet alleen een woning nodig hebben, maar ook zorg. WoonInvest investeert in nieuwbouw en duurzame, bijzondere renovaties, waarbij extra wordt geïnvesteerd in energiebesparende voorzieningen. Doel is om niet alleen een prettige woonomgeving te creëren, maar ook een prettige leefomgeving.

Breijer Bouw en Installatie werkt al tientallen jaren voor (rechtsvoorgangers van) WoonInvest. Het bouw-, installatie- en onderhoudsbedrijf wordt ingeschakeld voor bouwkundige projecten, schilderwerk, ventilatietechniek, keukenrenovaties, het renoveren van badkamers en toiletten en de vervanging van cv-installaties. In totaal heeft Breijer 2.895 woningen van WoonInvest onder contract voor prestatieonderhoud aan de mechanische ventilatie. In 2013 is in circa 1.000 woningen, verspreid over wijken in Den Haag, Voorburg en Leidschendam, onderhoud uitgevoerd.

Ondanks de goede en langdurige relaties gunt WoonInvest contracten natuurlijk niet zomaar aan Breijer. Het bedrijf wordt wel vaak uitgenodigd om in te schrijven op opdrachten en scoort daarin goed doordat het bedrijf gewend is te werken in bewoonde omgevingen en daar altijd op een goede, klantgerichte manier op inspeelt. Daarbij wordt overigens niet alleen WoonInvest als klant gezien, maar ook de eindgebruiker, dus de huurders van de woningcorporatie.

Door projecten samen met WoonInvest te benaderen is Breijer in staat om met betere oplossingen te komen. Hierdoor bespaart de corporatie niet alleen geld, maar zijn ook de aanlooptijd en de bouwtijd korter en is er minder en korter overlast voor de bewoners. Dit is alleen mogelijk door samen op te trekken en oplossingsgericht te denken. Dat vereist openheid, een goede onderbouwing van de offertes, goede communicatie met bewoners, duidelijke planningen maken én die planningen ook waarmaken. Niet alleen WoonInvest is zeer tevreden met de klantgerichte aanpak, ook de bewoners, zo blijkt uit de klantonderzoeken die Breijer samen met WoonInvest verricht.

Gerelateerde artikelen

Door facilitaironline.nl te bezoeken accepteert u het gebruik van cookies. Lees meer over cookies.

Deze melding niet meer tonen