Blog | Samen verbeteren

De Facilicom All Together Contest 2016 gaat van start. Een uitdaging voor onze leveranciers om te kijken waar we samen kunnen verbeteren.

Klantgerichtheid, vernieuwing, innovatie, co-creatie, lean en continuous improvement. Het zijn termen die ook bij Facilicom veel worden gebruikt en menig keer voorbij komen in onze communicatie-uitingen. Het is het business-jargon van nu. Maar het moet natuurlijk niet bij mooie woorden blijven. Het is belangrijk om daar echt werk van te maken, om daar voortdurend mee bezig te zijn. Dat is natuurlijk niet nieuw, vernieuwing was altijd al de cruciale voorwaarde voor succesvol ondernemen. Maar het krijgt wel meer aandacht tegenwoordig. Klanten verwachten tegenwoordig dat een leverancier telkens weer met nieuwe ideeën en nieuwe initiatieven komt. Het is een uitdaging die we bij Facilicom graag aangaan. Ook al omdat het ons motiveert en stimuleert om na te blijven denken over onze dienstverlening en ons af te vragen of we het nog wel goed doen, of het niet beter kan, of dat het misschien wel eens een keer heel anders moet.

Zeker de laatste jaren zijn we daar goed mee bezig. In allerlei geledingen van het bedrijf worden nieuwe ideeën ontwikkeld en uitgevoerd. Grote ideeën vaak, zoals de totstandkoming van Facilicom Solutions, waarmee we soft en hard facilities op een heel nieuwe manier samenbrengen. Maar we zoeken het steeds vaker ook in samenwerkingen met andere partijen. Dat is te zien bij tal van activiteiten die we in de zorg ontplooien, maar ook het voorgenomen partnership  van Albron en Prorest is daar een goed voorbeeld van. Klantgerichtheid, vernieuwing, innovatie, co-creatie, lean en continuous improvement staan bij ons hoog op de agenda, en we zijn ons er steeds meer van bewust dat wij niet alle wijsheid in pacht hebben. Sterker nog, dat het heel goed is als je daar anderen bij betrekt, als je verschillende talenten en kwaliteiten bij elkaar brengt om nieuwe ideeën te ontwikkelen of gewoon de gangbare manier van werken eens tegen het licht te houden.

We hebben het nooit allemaal alleen gedaan. Hoe groot we ook zijn als facilitaire dienstverlener, ook wij werken met leveranciers. Honderden leveranciers. En ook wij zijn zo’n klant die van een leverancier verwacht dat hij telkens weer met nieuwe ideeën en nieuwe initiatieven komt. Dat deden we in het verleden misschien te weinig, of het gebeurde misschien iets te veel tussen de bedrijven door. Daarom hebben we drie jaar geleden de Facilicom All Together Contest in het leven geroepen. Een jaarlijkse uitdaging aan al onze leveranciers om met nieuwe facilitaire ideeën te komen, de beste facilitaire ideeën. Ideeën die we samen verder kunnen ontwikkelen en waarmee we uiteindelijk nieuwe klanten kunnen verleiden en bestaande klanten kunnen verrassen. We kunnen er alle termen van het business-jargon van nu erop plakken, maar eigenlijk gaat het er natuurlijk om dat we samen proberen het verschil te maken in de facilitaire wereld. Dat we samen verbeteren.

Martine Geurts - Vicepresident directeur Facilicom Services Group

Gerelateerde artikelen

Door facilitaironline.nl te bezoeken accepteert u het gebruik van cookies. Lees meer over cookies.

Deze melding niet meer tonen