Blog | Dicht bij de klant

Gom is trots op de Schoonmaker van het Jaar. Zij leert ons weer eens hoe belangrijk het is om echt dicht bij de klant te staan.

Naima Boukhattam is op woensdag 18 november door de vakjury van de Golden Service Awards uitgeroepen tot Schoonmaker van het jaar 2015 in Nederland. Daar zijn we heel erg trots op. Naima werkt namelijk bij Gom. Ze was eerder dit jaar bij een interne verkiezing al uitgeroepen tot Gom-schoonmaker van het Jaar. Naima is werkzaam bij het Summa College, een ROC in Eindhoven. Daar houdt ze niet alleen het gebouw schoon, toch al een hele klus bij schoolgebouwen omdat ze zo intensief worden gebruikt, maar ze geeft ook nog eens lessen in schoonmaak aan studenten die een opleiding volgen in de facilitaire dienstverlening. Ze brengt ze de kneepjes van het vak bij en weet bovendien haar enthousiasme voor het werk over te brengen, zodat de studenten het vak ook willen blijven volgen.

Bij Gom vonden we Naima al een topper. Ook het Summa College is erg blij met deze betrokken schoonmaakmedewerker. Het is geweldig dat nu ook de vakjury van de Golden Service Awards haar zo in de schijnwerpers zet. Dat is leuk voor Naima, maar ook leuk voor Gom. Want Naima belichaamt met haar inzet datgene waar Gom voor staat. We zijn een schoonmaakbedrijf, dat is onze core business, maar onze dienstverlening staat voor meer dan alleen het schoonhouden van panden. We willen met onze werkzaamheden ook bijdragen aan de kernactiviteiten van de opdrachtgever. Dat kan alleen door dicht tegen de opdrachtgever aan te kruipen, te leren waar zijn behoeftes liggen, en daar een antwoord op te geven. Zoals Naima doet. Zoals bij ons duizenden ‘Naima’s’ doen. Elke dag weer.

Toevallig was deze maand ook de jaarlijkse jubilarissenavond van Facilicom. Daar werden dit keer zo’n 500 medewerkers in de schijnwerpers gezet. Mensen die als 12,5 jaar, 25 jaar en soms zelfs al 40 jaar in dienst zijn. Uiterst betrokken medewerkers dus, dat mag duidelijk zijn uit die lange dienstverbanden. En die betrokkenheid geldt niet alleen Facilicom of in ons geval Gom, maar ook de opdrachtgever. Ze praten met liefde over het werk en over de opdrachtgever. Ik had helaas niet heel erg veel tijd om met alle Gom-jubilarissen te praten: ik mocht iets meer dan honderd medewerkers die gouden speld met een briljantje erin opspelden. Maar uit de korte gesprekken die ik met onze mensen had, werd duidelijk dat ze in al hun betrokkenheid erg goed weten waar hun opdrachtgever behoefte aan heeft. Een behoefte die, dat viel ook hier weer eens op, verschilt van opdrachtgever tot opdrachtgever.

Gom wil graag dicht bij de klant staan. Daarom zijn we een jaar of vier geleden zo gaan inzetten op hostmanship, hebben we accountmanagers aangesteld en is klantgerichtheid een van onze belangrijkste speertpunten geworden. Dat werpt zijn vruchten af: we slagen erin om steeds dichter tegen de klant aan te kruipen. Het is fantastisch om te zien dat Naima, en ik zie haar dan maar even als het boegbeeld van alle uitvoerende medewerkers, óók bezig is met de vraag achter de vraag. Daarom wil ik Naima op deze plaats niet alleen feliciteren, maar ook bedanken. Want zij leert ons weer eens hoe belangrijk het is om echt dicht bij de klant te staan. Nog een reden om enorm trots te zijn op de verkiezing van Naima tot Schoonmaker van het Jaar 2015.

Albert van der Meulen is algemeen directeur Gom Schoonhouden

Naima Boukhattam

Lees het nieuwsitem en bekijk het filmpje over Naima Boukhattam

Gerelateerde artikelen

Door facilitaironline.nl te bezoeken accepteert u het gebruik van cookies. Lees meer over cookies.

Deze melding niet meer tonen